موفقیت در حسابداری

حسابداری شامل تکنیک و فنونی است که با یادگیری آن‌ها می‌توانید در امور مربوط مسلط باشید. بسیاری از افراد بر این باورند که حسابداری در هر شرکت به منزله پاشنه آشیل آن سازمان می‌باشد، چرا که می‌تواند با انجام درست امور از ضرر و زیان‌ها جلوگیری کرده و به سودآوری کمک کنند و اگر این بخش دچار مشکل شود، کل سازمان با بحران جدی مواجه می‌شود. به بیان بهتر حسابداران مجرب و حرفه‌ای کسانی هستند که چالش‌های یک سازمان را کاهش می‌دهند و به شما کمک می‌کند تا مسیر هموارتری طی کنید.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد و نباید از آن غفلت کرد این است که مانند هر چیز دیگر حسابداری نیاز به یادگیری روزافزون دارد و نمی‌توانید بگویید که در یک مقطع خاص موارد یادگیری تمام شده است. به این دلیل که هر چقدر در رشته خود بیشتر بیاموزید پیشرفته بیشتری می‌کنید. از همین رو با گذراندن دوره‌های حسابداری مالی اصفهان یک قدم در مسیر موفقیت گام بردارید.

نکاتی برای موفقیت در حسابداری

برخی نکات و موارد متعدد برای موفقیت در حسابداری وجود دارد که با بررسی هر یک می‌توانید به موفقیت مطلوب خود دست پیدا کنید. این موارد عبارت است از:

  1. نسبت به اخبار روز اطلاع داشته باشید
  2. گام‌های محکم بردارید
  3. از جسارت نترسید
  4. عملکرد خلاقانه داشته باشید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. نسبت به اخبار روز اطلاع داشته باشید

اگر می‌خواهید در زمینه حسابداری موفق عمل کنید و حرفی برای گفتن داشته باشید بهتر است نسبت به دانش و اخبار روز آگاه باشید. هرچقدر بیشتر آپدیت و به روز باشید، راحت‌تر می‌توانید فعالیت‌های مربوط به کار خود را انجام دهید. سعی کنید هرچند وقت یکبار قوانین و استانداردهای حسابداری را مرور نمایید. بسته به شرکتی که در آن فعالیت می‌کنید از قوانین مربوط به بیمه، قوانین کار و تامین اجتماعی، قانون مالیات مستقیم و قانون ارزش افزوده، اطلاعات جمع آوری کنید، دنیای حسابداری با فراز و فرودهای بسیاری همراه است.
بنابراین اگر با مدیریت و کنترل این چالش‌ها می‌توانید آن‌ها را پشت سر بگذارید می‌توانید به یک فرد حرفه‌ای و یا حتی بهترین مشاور مالیاتی اصفهان برای بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شوید.

حسابداری

۲. گام‌های محکم بردارید

به یاد داشته باشید که تنها با داشتن سال‌ها سابقه و تجربه نمی‌توانید ادعا کنید که یک حسابدار حرفه‌ای و موفق در رشته خود هستید. با این حال هر چقدر توانایی و مهارت‌های خود را در این راستا افزایش دهید احتمال موفقیت بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال به آموزه‌های دانشگاهی و آکادمیک خود اکتفا نکنید و همانطور که در ابتدا اشاره کردیم همواره سعی کنید موارد جدیدی بیاموزید. با خواندن کتاب‌های جدید و به روز از تغییرات مربوط به این رشته نه‌ تنها در کشور خود، بلکه در دنیا مطلع شوید.

۳. از جسارت نترسید

از آنجایی که حسابداران و مدیران مالی بر بسیاری از آمار و اتفاقات یک سازمان و یا شرکت واقف هستند، طبیعی است که ارتباط نزدیک‌تری با مدیران داشته باشند. مدیران زیادی نیز وجود دارند که بدون وجود افراد معتمد خود که حسابداران نیز در آن گروه قرار دارند، در جلسات شرکت حضور پیدا نمی‌کنند. بنابراین شما به عنوان زبان مدیریت لازم است از جسارت کافی برخوردار باشید. اعتماد به نفس و تقویت مهارت‌های سخنوری در کنار ارائه گزارشات صحیح و معتبر از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنید. هرچقدر بیشتر بتوانید این خصوصیات را در خود پرورش دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که در

کار خود پیشرفت کنید. این موارد را دست کم نگیرید و سعی کنید در راستای تقویت آن‌ها تلاش کنید.

۴. عملکرد خلاقانه داشته باشید

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که خلاقیت با امور حسابداری منافات دارد. با این حال اگر ذهن خود را آماده پیاده‌ سازی فرایند خلاقانه کنید، متوجه خواهید شد که فرایند مالی به سهولت قابل انجام است. یکی از مواردی که موجب خلاقیت می‌شود نظم و برنامه ریزی برای ترتیب فعالیت‌هاست. به کمک این کارها می‌توانید اطمینان داشته باشید که مجموعه مالی یک شرکت تقویت می‌شود. در نتیجه به موفقیت مدنظر در کار خود دست پیدا می‌کنید.

در این بین فرایندهایی نیز وجود دارد که به کمک اجرای دقیق آن‌ها اطمینان خواهید داشت که می‌توانید نظم مورد نظر را در برنامه‌های خود پیاده کنید.
یک سیستم مالی تعریف شده در شرکت تعریف کنید و با تهیه کدهای مشخص و با تهیه نسخه پشتیبان اقدامات لازم را انجام دهید.

۱- سعی کنید تمام اسناد و مدارک صورت‌های مالی را به روز نگه دارید و تا قبل از پایان یافتن موعد مشخص برای ارسال اظهارنامه‌ها اطلاعات را با یکدیگر تطبیق دهید.

۲- تمام قراردادهای انجام گرفته با پیمانکاران و نمایندگی‌ها و همچنین معاملات انجام شده را بررسی کرده و از یکسان بودن اعداد در فاکتور‌ها اطمینان حاصل کنید.

۳- اصلاحات مربوط به صورتحساب اسناد پرداختنی و چک‌های پرداختنی مربوط به سال مالی را بررسی کرده و در سیستم مشخص شده درج کنید.

۴- برای تهیه کاربرگ تسهیلات بانکی و ثبت اقساط اقدامات لازم را انجام دهید.

تحلیل مالی

۵- لیست مربوط به حقوق و دستمزد به همراه مزایا سنوات عیدی و بیمه را بررسی کرده و آن‌ها را در یک سیستم مالیاتی ثبت کنید.

۶- تمام حساب‌های جاری شرکت را به صورت مرتب کنترل و بررسی کنید.

۷- صورتحساب‌های دریافتنی را بررسی کنید و در صورت لزوم رسیدهای تاییدیه را دریافت کنید.

۸- برای تهیه ضمانت قراردادها و ثبت آن کاربرگ‌های تعریف شده را تهیه کنید.

۹- حساب‌های جاری مربوط به شرکای شرکت را کنترل و بررسی کنید.

۱۰- با توجه به قانون تجارت امور مربوط به ذخیره مالیات و کفایت آن را ثبت کنید.

۱۱- پس از بررسی پیش پرداخت‌های مالیاتی آن‌ها را به کاربرگ مالیات به تفکیک نوع مالیات انتقال دهید.

۱۲- چک‌هایی که وصول نشده‌اند را بررسی کنید و در صورتی که موردی وجود دارد آن را به حساب مطالبات مشکوک الوصول انتقال دهید .

۱۳- در پایان سال مالی برای بستن حساب‌های موقت اقدام کنید.

۱۴- در زمان مقرر به تهیه ترازنامه آزمایشی بپردازید.

۱۵- حساب‌های دائمی را به سال مالی بعدی انتقال دهید.

۱۶- بر اساس استانداردهای تعریف شده در حسابداری صورت حساب سود و زیان را تهیه کنید.

فعالیت‌های عنوان شده تنها بخشی از اموری است که حسابداران در یک سازمان و در طول هر سال مالی انجام می‌دهند. به کمک آن‌ها می‌توانید اطمینان داشته باشید چگونه باید برای بهتر شدن فرایند مالی یک شرکت سیستم مشخصی تعریف نمایید.

بخش عمده‌ای از موفقیت خود را می‌توانید با تحقیق و مطالعه به دست آورید. در این صورت اشتباهات و خطاهای احتمالی کاهش پیدا کرده و می‌توانید جایگاه و موقعیت خود را در یک شرکت به عنوان حسابدار تثبیت نمایید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *